سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه ویزای شینگن

برای صدور ویزای شینگن قوانین مشخصی وجود دارد که جدول هزینه هم بخشی از آن است. به طور کلی هزینه ویزای شینگن که باید به سفارت مربوطه پرداخت شود، بر حسب نوع ویزا و سن متقاضی، تعیین می‌شود. این مبلغ که تنها هزینه خدمات مورد نیاز برای صدور ویزا است که به صورت زیر دریافت می‌شود. با ما همراه باشید.

هزینه ویزای ترانزیت شینگن

  • افراد بزرگسال: 60 یورو
  • کودکان 12-6 سال: 35 یورو
  • کودکان زیر 6 سال: رایگان

هزینه ویزای کوتاه مدت شینگن

  • افراد بزرگسال: 60 یورو
  • کودکان 12-6 سال: 35 یورو
  • کودکان زیر 6 سال: رایگان

هزینه ویزای بلند مدت شینگن

99 یورو

(این ویزا در حقیقت مخصوص تجار و سرمایه‌گذاران است و بدیهی است که تنها برای افراد بزرگسال است.)

دیگر مقالات سایت ما:

تحصیل پزشکی در ترکیه

هزینه ویزای شینگن

ویزای شینگن تضمینی

ویزای شنگن

شرایط اقامت در ترکیه

هزینه ویزای شینگن با خدمات کارگزاری سفارت

ولی برخی عوامل جانبی و خدمات، می‌توانند موجب افزایش هزینه متقاضی شوند. به عنوان مثال، در سال‌های اخیر، سفارت برخی از کشورها، برای تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان ویزا، امور تحویل و ارسال مدارک خود را به یک شرکت کارگزاری سپرده‌اند. معروف‌ترین شرکت کارگزاری، شرکت VFS Global است که بسیاری از کشورها، خدمات صدور ویزای خود را به آن سپرده‌اند. لازم به ذکر است که خدمات این شرکت ارتباطی با پذیرش یا عدم پذیرش درخواست ویزا ندارد، بلکه این شرکت تنها وظیفه جمع‌آوری و ارسال مدارک به سفارت مربوطه را دارد. روشن است که به دلیل این که کارکنان این شرکت بر تمام شرایط لازم برای تأیید مدارک در سفارت‌خانه‌ها، اشراف کامل دارند، متقاضیان با مشکل نقص مدارک و نیاز به ارسال مجدد روبرو نخواهند بود. این امر به دلیل حساسیت‌های خاصی است که در مورد مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای شینگن وجود دارد. بنابراین متقاضیان ترجیح می‌دهند هزینه خدمات شرکت کارگزاری را علاوه بر هزینه ویزای شینگن بپردازند ولی دچار مشکل در پذیرش مدارک نشوند.

به عنوان مثال، ترجمه مدارک برای سفارت‌خانه‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است و تنها ترجمه توسط دارالترجمه‌های رسمی و معتبر را می‌پذیرند. عدم آگاهی متقاضی از چنین شرایطی ممکن است موجب شود، متقاضی به دلایلی مانند قیمت پایین‌تر، ترجمه مدارک خود را به مؤسسات ترجمه غیررسمی بسپارد و پس از ارسال مدارک و مرجوع شدن آنها از این امر مطلع گردد. در این صورت علاوه بر نیاز به پرداخت هزینه مجدد، زمان خود را نیز از دست می‌دهد و بررسی مدارک و صدور ویزای او به تأخیر می‌افتد. بنابراین می‌توان گفت متقاضیان باید هزینه ترجمه مدارک در یک دارالترجمه رسمی را به عنوان بخشی از هزینه ویزای شینگن بپذیرند.

مورد دیگری که افراد بسیاری به خاطر آن به دردسر افتاده‌اند، عکس مورد نیاز برای درخواست ویزای شنگن است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند عکس مورد نظر، همان عکس پرسنلی است. در حالی که شرایط مورد نظر برای این عکس با عکس‌های پرسنلی معمولی کاملاً متفاوت است. به همین خاطر یکی از خدماتی که شرکت‌های کارگزاری ارائه می‌کنند، خدمات عکاسی است. متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت هزینه (150000 تومان) عکس خود را در شرکت کارگزاری تهیه کنند تا با شرایط مورد نظر برای ویزای شینگن کاملاً منطبق باشد.

در هر صورت شرکت‌های کارگزاری برای همراهی شما در تهیه و ارسال مدارک به سفارت کشور مربوطه، هزینه‌ای در حدود 30 یورو دریافت می‌کنند که می‌توان آن را نیز بخشی از هزینه ویزای شینگن دانست.

 

مطالب مرتبط : کشورهای شینگن و انواع ویزای شینگن

سایر هزینه‌های ویزای شینگن

اگر لیست مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای شینگن را بررسی کنید متوجه می‌شوید که تهیه برخی از آنها موجب افزایش هزینه ویزای شینگن می‌شود. برای مثال، بیمه مسافرتی بین‌المللی به ارزش 30000 یورو یکی از مدارک مورد نیاز است. مورد دیگر، بلیط رفت و برگشت متقاضی است که از قبل باید رزرو شده باشد. بدیهی است که تهیه بلیط به صورت شخصی هزینه بیشتری دارد ولی اگر بتوانید از تورهای آژانس‌های مسافرتی استفاده کنید، هزینه کمتری می‌پردازید. در مورد سفر های توریستی، رزرو اقامت‌گاه نیز باید به طور کامل انجام شده باشد و مدارک آن به سفارت ارائه شود که در صورت استفاده از تور های مسافرتی، هزینه مناسب‌تری خواهد داشت.

به تمام این موارد این گزینه را هم باید اضافه کنیم که بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با قوانین، ترجیح می‌دهند از خدمات یک مشاور یا وکیل در این زمینه استفاده کنند. این امر در مواردی که اهداف بلند مدتی نظیر مهاجرت، سرمایه‌گذاری و اقامت در یک کشور خارجی مدنظر است، کاملاً ضروری به نظر می‌رسد که در این حالت، هزینه دریافت خدمات مشاوره نیز به هزینه ویزای شینگن اضافه می‌شود. ولی برای یک سفر توریستی با اقامت کوتاه می‌توانید با تحقیق و بررسی تجربیات دیگران، شخصاً برای دریافت ویزا و سایر امور سفر خود اقدام نمایید و از این طریق در هزینه سفر، صرفه‌جویی نمایید.

بدیهی است که مؤسسات مشاوره در زمینه مهاجرت و صدور ویزا برای کلیه خدمات خود هزینه مشخصی دریافت می‌کنند که در هر مرحله باید آن را پرداخت کنید. مهم‌ترین موضوع در انتخاب یک مؤسسه، اعتبار و سابقه روشن آن است. مراقب باشید پرداخت هزینه کمتر، شما را گرفتار مؤسسات غیر قانونی و کلاهبردار نسازد.

موسسه حقوقی مهاجرتی مهاجر یار متشکل از تیم وکلا و مشاورین متخصص، شما را یاری می نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای شینگن و شرایط آن، با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. با ما همراه باشید.

منبع : mohajeryar.company