سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ویزای شینگن

مادر مقالات قبل درباره اخذ و دریافت ویزای شینگن با شما صحبت کردیم اکنون در این مقاله میخواهیم انواع ویزای شینگن را بیان کنیم پس با ما همراه باشید:

به هدف و ماهیت سفر شما بستگی دارد که  نوع ویزای شینگن متقاضی از چه نوعی باشد. نوع این ویزا مدت اعتبار این ویزا (شینگن)را مشخص می کند.

بنابراین انواع ویزای شینگن تعیین می کند که نحوه و ورود متقاضیان به یک یا چند کشور  حوضه شینگن به چه صورت می باشد.

 

دریافت ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

  • ویزای اتحادیه شینگن یا Uniform Schengen Visa
  • ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای یا Limited territorial validity visa
  • ویزای ملی یا National Visa

1-ویزای اتحادیه شینگن

این ویزا در واقع همان ویزای گردشگری اروپا می باشد، همچنین دارنده ویزای اتحادیه شینگن می تواند هر 6 ماه یک‌بار به مدت حداکثر 3 ماه به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کرده و در آن اقامت داشته باشد

لازم است بدانید که زمان مجاز برای اقامت شینگن از زمان ورود فرد محاسبه می‌شود.

ویزای اتحادیه شینگن به سه دسته ی ویزا A ، B و C می باشد که یکی از این گزینه ها به به متقاضیان تعلق می گیرد.

1-1 ویزای شینگن نوع A

ویزای نوعA  نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که تنها به فرد اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های حوزه شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از حوزه شینگن سفر کند همچنین استفاده از این ویزا برای فرودگاههای محدوده  شینگن معتبر می باشد و همچنین به اشخاص اجازه ی خروج از فرودگاه را نخواهند داد.

اما اگر به ویزای ترانزیت برای عبور از بیش از یک فرودگاه در محدوده شنگن نیاز پیدا کنید، دیگرنمی توانید از این ویزا استفاده کنید و باید به جای آن از ویزای شینگن نوع C استفاده کنید به این دلیل که بیش از یک پرواز به محدوده شینگن به عنوان پرواز داخلی محسوب می شود.

اگر فردی دارای یکی از شرایط زیر باشد ملزم به دریافت ویزای ترانزیت فرودگاهی نخواهد بود:

  • دارای ویزای اعتبار حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، ژاپن، کانادا و یا آمریکا باشند
  • دارای یک مجوز اقامت معتبر باشند که  صادر شده از حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی EU وEEA ، شهرداری آندورا، ژاپن، کانادا، جمهوری سن مارینو و یا ایالات متحده آمریکا باشند
  • دارای یک پاسپورت دیپلماتیک باشد
  • عضوی از یک خانواده اتحادیه اروپا EU، EEA و یا یک شهروند سوئیسی باشد
  • جزو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی باشد

1-2 ویزای شینگن نوع B

ویزای نوعB نیز نوعی ویزای ترانزیتی است که به فرد اجازه می دهد تا ظرف حداکثر 5 روز از طریق خودرو و یا قطار از خاک چندین کشور منطقه شینگن عبور کرده و به کشوری در خارج از این حوزه برود.

همچنین برای شما این امکان وجود دارد در صورتی که سفر شما نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شینگن باشد که در این موارد خاص، اشخاص برای سفر با هواپیما ، نیاز به ویزای ترانزیت خواهند داشت.

1-3 ویزای شینگن نوع C

ویزای نوع C در واقع این ویزای کوتاه ‌مدت برای سفر به حوزه شینگن می باشد و فرد می تواند در طول زمانی که هنگام دریافت این نوع ویزا مشخص می‌شود، برای اهدافی از جمله: گردشگری، رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی و بازدید از اقوام در کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشد.

 

با ما همراه باشید با : ویزای شینگن تضمینی

 

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

همچنین ویزای نوع C  خود بسته به اهداف سفر و شرایط متقاضی به 3 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود
  • ویزای دوبار ورود شینگن
  • ویزای مولتیپل شینگن یا ویزای چند بار ورود

1-3-1 ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود

ویزای سینگل شینگن ، با این نوع ویزا فقط می توان یک بار به یکی از کشورهایی که در حوزه شینگن است سفر کرد و بلافاصله پس از خروج حوضه شینگن  اعتبار ویزای شما چه مدت اعتبار آن به پایان رسیده باشد چه نه منقضی می شود.

اصولا روی ویزای شینگن همچین نوشته ای را به شما نمایش داده می‌شود: ” Number of Entries 1 ”

1-3-2 ویزای دوبار ورود شینگن

ویزای دوبار ورود شینگن در بسیاری از موارد با ویزای یک بار ورود تشابه هایی دارد اما در چنین ویزایی افراد اجازه دارند در بازه زمانی 80 روز و تا زمان اعتبار آن دوبار به کشوری در حوضه شینگن سفر کنند .

معمولا ویزای دوبار ورود شنگن با چنین نوشته‌ای نمایش داده می‌شود:   Number of Entries 2 “”

1-3-3 ویزای مولتی شینگن یا ویزای چند بار ورود

ویزای مولتی شینگن به اشخاص اجازه می‌دهند بدون محدودیتی و به تعداد دفعاتی به کشورهای حوضه شیگن سفر کنند و آن را ترک کنند و تنها محدودیت آن بازه زمانی آن می باشد، این بدان معنی می باشد که این ویزا اقامت و تردد در حوضه شنگن را به مدت حداکثر 90 روز به ازای هر 6 ماه از سال جواز خواهد داد و این محدودیت زمانی به ‌محض ورود دارنده ویزای مولتی شینگن به هریک از کشورهای این حوزه محاسبه خواهد شد.

معمولا ویزای مولتی یا ویزای چند بار ورود با چنین نوشته ای نمایش داده می شود: Number of Entries MULT

2- ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شینگن

ویزای LTV شینگن نوعی ویزای موقت است که بنا بر دلایلی ویژه و اضطراری صادر می‌شود. شرایطی اضطراری همچون دلایل انسان دوستانه یکی از رایج‌ترین موارد برای صدور ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شینگن محسوب می‌شوند. اضافه کردن این ویزا در گذرنامه بدان معنی خواهد بود که اشخاص می توانند تنها به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌ است یا در چند کشور محدود دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده تردد نماید و نمی تواند به دیگر کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

3- ویزای ملی و یا ویزای نوع D شینگن

ویزای ملی شینگن که به ویزای نوع D شینگن نیز معروف می باشد ومناسب اشخاصی می باشد که برای تحصیل، بیزینس و کار و یا اقامت دائمی باید در یکی از کشورهای این منطقه اقامت داشته‌ باشند.

ویزای نوع D شینگن را به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم بندی کرد:

3-1 ویزای نوع D شینگن – سینگل

ویزای ملی شینگن می‌تواند برای افرادی باشد که با هدف استفاده از خدمات درمانی که برای دوره ای تعیین شده  به یکی از کشورهای عضو شینگن  سفر کنند و پس از آن به کشور خود بازگردنند که به صورت یک بار ورود صادر میشود.

3-2 ویزای نوع D شینگن – مولتی

اما با ویزای چند بار ورود نوعD، فرد بدون نیاز به اخذ هرگونه ویزای دیگری در اروپا اجازه دارد بدون محدودیت به‌ تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

این افراد زیر می‌توانند برای این نوع از ویزا اقدام نمایند:

  • دانشجویان بین‌المللی که برای آغاز تحصیل تمام‌ وقت در یکی از مقاطع تحصیلی در کشورهای حوضه شینگن هستند. برای این افراد ویزای یک ‌ساله صادر می‌شود که می تواند قابل تمدید باشد.
  • دانشجویان خارجی که برای دوره های  پروژه‌ی تحقیقاتی خود و  تحت شرایط خاص و برای مدتی تعیین شده به کشوری در حوزه شینگن سفر می‌کنند.
  • پروژه و یا فعالیت‌های علمی و آموزشی در یک مرکز تحقیقاتی یا موسسه معتبر آموزشی در هریک از کشورهای حوزه شینگن: البته این ویزا با بررسی دقیق سوابق علمی فرد و اعضای خانواده‌اش صادر می‌شود .
  • افراد متخصصی که به منظور به اشتراک گذاشتن تخصص خود به کشوری در منطقه شینگن سفر می‌کنندکه ورزشکاران، هنرمندان یا هر حرفه و تخصصی دیگر در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.
  • موارد اضطراری هم‌چون شرایط حاد پزشکی که فرد نتواند پس از اتمام مهلت ویزای ملی و برای مدتی مشخص منطقه شینگن را ترک نماید.

به هنگام درخواست و به اصطلاح اپلای کردن ویزای شینگن ، بهتر است از سفارت کشوری که قصد دارید بیشترین زمان سفر خود را به آن اختصاص دهید اقدام کنید.

منبع: mohajeryar.company